לאן נעלמה המוטיבציה?

באחד מימי ההיערכות שהשתתפתי ישב צוות מקסים, ותיק ומנוסה.

באותה תקופה, המוסד החינוכי התמודד עם סוגיה של יחסי ציבור, לאחר אירוע לא מוצלח שהרס את השם הטוב של בית הספר.

במהלך הישיבה המנהל ביקש את התגייסות הצוות לשינוי. נדהמתי לראות: המנהל רק יצא מהחדר והצוות מיד החל לשחרר קיטור. "מה הקשר שהוא פונה אלינו, זה לא בתחום אחריותי, אני לא מתכוננת לנקוף אצבע, הם לא בסדר ואנחנו צריכים לסבול…"

מה קרה כאן?

הצוות מקסים- אמת

רוצה לעבוד-אמת

מוכשר -אמת

מלא מוטיבציה- שקר

לאן נעלמה המוטיבציה?

התשובה: לב! מעבר לכסף לכבוד ולקרירה אנשים מחפשים חיבור. כשאין חיבור האנשים באים והולכים, מעבירים כרטיס ועושים וי על המשימות, אבל אין אכפתיות ומעורבות אמיתית.

נא לזכור! ההון האנושי הוא הדומיננטי והמשמעותי ביותר בארגון, ולכן חשוב להשקיע כדי להביא לב וחיבור בין האנשים בשטח לבין הפעילות שלנו בארגון.

איך עושים את זה- איך מגדילים את הלב?

    1. שיתוף- בשנה החולפת קיבלה ההנהלה החלטות מבלי לשתף את העובדים. ההוראות הגיעו בהנחתות מבלי להסביר לעובדים "למה" , ולשמוע מנסיונם "איך". איך לדעתם מומלץ להטמיע את השינויים במערכת. שיתוף הוא אחד הגורמים הדומיננטים המגייסים אנשים לפעולה. השיתוף משדר כבוד-דעתך חשובה לנו. יוצר חיבור-עובדים נהנים לראות שדעתם נחשבת והרעיון שלהם מצליח. גיוס- עובד שהרעיון שלו ידרבן את חבריו להשקיע.


     2. משוב- קיבלתם רעיונות ובחרתם את מה לבצע. תנו משוב לעובדים שלכם. ממה אתם מרוצים ומה הייתם רוצים שיעבוד טוב יותר.

     3. ימי כיף וגיבוש- גם בוקר קטן ומפנק לרגל הצלחה של מיזם או כיבוד קל בפתיחתו של חודש מאתגר, יעשה לכם את העבודה יופי.


     4. חיבור לחזון – כנראה הארגון שלכם מיוסד על חזון גדול כלשהו, ומביא תרומה לאנושות. אחרת לא היתה לו זכות קיום. ספרו לעובדים את הסיפור המרגש שמאחורי הארגון: בעקבות מה הוא הוקם, ומה הבשורה הגדולה שאתם בכוחות משותפים מביאים לעולם. חפשו את הניצוץ בעיניים.

איתך בדרך לניהול מיטבי,

חני הלמן