איך להכניס עובדים חדשים שישארו טובים גם בהמשך?
6 הנחיות מעשיות

בסוף שנה קיימנו ישיבות סיכום בארגון שאני מלווה. אחת המנהלות שיתפה אותי באכזבתה מעובדת חדשה שקלטה.

לדבריה היא שמעה עליה בלי סוף המלצות, ובשטח החוויה שלה היתה של חוסר התאמה, ויכוחים רבים ותחושה של אי קבלת סמכות.

בברור עומק שעשינו התברר שבתחום העבודה הספציפי שאליו נדרשה העובדת – היא דווקא מעולה! אבל ההתנהלות שלה לא תאמה למסגרת.

והופ- שנה שלימה חלפה והמנהלת והעובדת לא שוחחו על כך. בסיום השנה המנהלת קיבלה החלטה, והעובדת אינה משובצת שוב בארגון זה.

ועכשיו, המנהלת שוב מחפשת עובדת חדשה.

התחלת עבודה חדשה אינה דבר פשוט והיא מציבה בפני העובד החדש והמעביד אתגרים רבים. העובד צריך להסתגל למקום חדש: פרצופים חדשים, ניירת, ביורוקרטיה, טפסים ומנטליות של ארגון חדש. והמנהל שציפה וראיין וברר לו עובד כלבבו -רוצה לראות תוצאות ועדיף כמה שיותר מהר…

איך תעשו את זה באופן הטוב ביותר:

   1. הזמנתם לראיון עובד – קודם לכן ודאו עם עצמכם מה הם הפרמטרים החשובים לכם לקבלתו.

במהלך הראיון בקשו ממנו לספר על נסיון העבר ועל הציפיות שלו ממקום העבודה החדש

הקשיבו לנאמר במילים ומה שבינהם ונסו לבדוק האם הוא עונה על הדרישות.

    2. הכירו לעובד את מקום העבודה-

צאו לסיור במבנה הארגון הציגו בפניהם את חדרם, המטבחון, חדר המנהל, ואת חדרי השירות שיזדקקו להם.

על הדרך- הכירו להם את חברי הצוות שלהם -והכירו אותם לחברי הצוות. מילים טובות על כל אחד מהצדדים יגביר את האנרגיה החיובית.

    3. הכינו לו עמדת עבודה מסודרת- זה יתן לו תחושה של יציבות, והרגשה טובה שחיכו לו והוא נצרך במקום העבודה.

בעמדה זו מומלץ להכין אוגדן מסודר עם כל הניירת שהעובד זקוק בקליטתו לעבודה ניתן לצרף מידע הקשור לעבודתו וכן טפסים השייכים לקליטתו למערכת. דף קשר של העובדים בארגון תפקידים ואופן ההתקשרות עמם יקל על קליטתו של העובד.

    4. הכינו את הצוות לקליטת העובד- עובד חדש עיתים מערער את מעמדם. בהזדמנות זו פרגנו להם על עבודתם ושתפו אותם בצפייה שלכם שיקבלו אותו כראוי.


    5. יש לכם עובד ותיק המכיר את הארגון היטב ואת תחום העבודה הוא נעים וסימפטי ובעל מעמד טוב, בקשו ממנו לחנוך את העובד החדש בתחילת דרכו, שיכיר לו את הנהלים, יזכיר שוב את שמות העובדים ותפקידם ואולי ישב לידו בזמן ההפסקה המשותף ויעזור לו להתקבל בברכה… הקצו שעות משעות עבודתם למטרה זו כך תהיו בטוחים שהיא נעשית בנעימות ובעקביות.

    6. עקבו באופן אישי אחר התאקלמותו של העובד- קבעו מועדים לשיח משותף. והתעניינו בחוויה שלו בארגון שלכם. ובאופן עבודתו. תנו לו משוב ודייקו אותו לדרישות שלכם ולתיעדוף המשימות באופן החשוב לכם. מפגשים אלו בכוחם להפרות את עבודתכם המשותפת.

אגב, ממש השבוע ליוויתי עובד חדש במערכת, ולאחר שכתבתי את הפוסט הזה ידעתי בדיוק איך להתנהל איתו… היה מדהים!

איתך בדרך לניהול מיטבי,

חני הלמן