שני מנהלת בתחילת דרכה סיימה שנה ראשונה בניהול במשבר אימון חריף עם הצוות שלה.
הצוות סער והיא הייתה אובדת עצות ונבוכה.
באחת השיחות הציפה שני את התסכול שלה: יש לי יכולות וידע רב המטרות שלי ברורות . איך נפלתי?!
למעשה, בעידן הכי טכנולוגי והכי מתקדם באנושות, התקשורת בין אישית היא עדיין אחת המיומנויות החשובות והמשמעותיות ביותר בהצלחת הארגון.
כיום שיש משמעות רבה לחיבור של העובדים למקום העבודה, כשאתם פותחים שנה חדשה, כך תגייסו את העובדים שלכם:
1. היו ידידותיים
אל תקמצו בשיחות קטנות ומתעניינות – פתחו בשלום ומה נשמע לפני שמתחילים לדון בענייני עבודה. ההתעניינות ושימת הלב תתן לעובדים הרגשה של שייכות ומשפחה, ותגייס אותם לעבוד עם הלב והנשמה.
2. היו מתוכננים
מנהלים פרואקטיבים וממוקדים מתוכננים למטרות הארגוניות שלהם- קבעתם ישיבה עם הצוות שלכם -ודאו שברור לכם מה אתם רוצים להשיג ואיך אתם מעבירים זאת.
ועם זאת-
3. אל תפחדו להקשיב לעובדים- המעמד שלכם כמנהל בטוח. הצוות מביא את המידע החם מהשטח.
היו נוכחים -הקשיבו בלי לפזול לפלאפון או לשעון וחפשו נקודות עניין במה שהיושב מולך מציע.
אל דאגה -העובדים יודעים מה אתם רוצים, כשאתם רק מדברים אתם חוסמים – ומסיימים את המפגש בנקודת ההתחלה, כלומר – אתם דורשים והעובדים מנותקים. תעיזו לתת לעובדים לדבר. הקשיבו להם, כבדו את דעתם – זה לא מחייב אתכם להסכים. ההחלטה הסופית נשארת לכם.
4. היו פנויים לשים לב למה שנאמר בין השורות, בזמן שאתם מקשיבים. לעיתים קרובות אתם שומעים מה לא נאמר. אתם יכולים לקרוא בין השורות כדי להבין את ההקשר כולו ובכך תשיגו את האמון ותחושת הקרבה של האחר.
5. וודאו שהבנתם את מה שאמרו לכם – חזרו על מה שהזולת אמר. לפעולה זו קוראים שיקוף והרווח שלה כפול, מלבד תחושת ההערכה והכבוד לאדם המדבר, היא גם מבטיחה כי תבין היטב את מה שהוא אמר ותוכל להתייחס לדבריו בהתאם.
6. לא חייבים לומר את כל האמת. זה לא לעניין לספר לאדם את כל האמת בפרצוף, כי האמת שלך זה לא האמת שלו.
אפשר להגיד את דעותייך האישיות ועדיין להיות רגישים לעולמו של השני ולנהל שיח בוגר ולא פוגעני. לשמור על תרבות דיון, נכנסתם למעגל אין סופי של וויכוח שבו שני הצדדים לעולם לא ייפגשו, פשוט סיימו את זה בחיוך. הכל בסדר, לא תמיד חייבים לצאת מנצחים, תיקו גם עובד לא רע.
איתך בדרך לניהול מיטבי,
חני הלמן